sobota, 11 marca 2017

LBA


Witam, witam! Kilka dni temu, Ania z bloga Zaczytana Ana nominowała mnie do ( jak już widzicie po tytule ) LBA - Liebster Blog Award ( o którym dowiecie się więcej zaglądając do Ani ). Dziękuję Ci z całego serduszka, za te naprawdę ciekawe pytania! 


1. Ulubiony autor / autorka?
Może zaskoczy was moja odpowiedź ale, nie mam. Mogę wytypować parę osób których powieści mi się podobały przykładowo, Agatha Christie i jej "I nie było już nikogo" lub Collen Hoover! O! Ta jest fajna! Utożsamiam się także z Cobenem poprzez " W głębi lasu". 

2. Książka papierowa czy ebook?
Oczywiście ebook jest tańszy, ale wolałambym wydać parę złotych więcej i mieć swój własny egzemplarz, móc go dotknąć, powąchać. Takk, jestem nałogową wąchaczką książek. Tak więc, zdecydowanie papierowa. 

3. Czy słuchasz muzyki podczas czytania? 
Nie, nie, nie i jeszcze raz nie! Nie mogę, rozpraszam się i nucę utwór pod nosem. Choć w autobusie, pomimo muzyki i rozmów, bardzo przyjemnie czyta mi się książkę. Ale jeśli chodzi o czytanie w domu to wolę nie.

4. Dlaczego według Ciebie warto czytać książki?
Jest wiele potwierdzonych faktów, wzbogacamy słownictwo, ćwiczymy mózg a także mówi się że osoby dużo czytające mają lepsze poczucie humoru. Dla mnie jednak głównym powodem jest ucieczka od rzeczywistości. Pojedyncze powieści przynoszą rozrywkę, jednak książki które mają po kilka / kilkanaście tomów dają nam drugie życie.

5. Czy zdarza Ci się kupić książkę dla okładki?
Kupić, wypożyczyć, oczywiście! Przecież kto nie chciałby mieć pięknej książki na półce!

6. Książki z biblioteki, czy własna biblioteczka?
Jasne że chciałabym posiadać swoje własne, które mogłabym podziwiać. Nie wątpię że kiedyś uzbieram całkiem pokaźną kolekcję, jednak jak na razie, liczy ona parę książek - max paręnaście.

7. Ulubiony cytat?
Ojj, trochę tego jest. Ja najbardziej lubię te zabawne np. 

" - Nie traktuj mnie z góry.
   - Trudno by mi było traktować ciebie z dołu. Jesteś za niska.".

A z takich życiowych wytypowałabym: 

" Człowiek to rzeczownik, a rzeczownikiem rządzą przypadki.".

8. Książki lub książka które czytałaś więcej niż jeden raz.
Zawsze czytam nowe książki ponieważ jest ich tyle, że nie ma czasu by powracać do innych. Nawet ulubionych. Ale jest jedna którą czytałam dwa razy. Jedna, która bardzo zapadła mi w pamięć, a mianowicie "Bracia lwie serce". Prawdopodobnie była to najlepsza lektura z podstawówki, co więcej, była tak dobra że powróciłam do niej w gimnazjum.

9. Najdziwniejsza przeczytana przez Ciebie książka.
Hyhm... Zdziwi Was moja odpowiedź ale brzmi ona "Romeo i Julia". Dlaczego? No własnie, "dlaczego". Ciągle zadawałam sobie to pytanie czytając ją. Dlaczego nie poczekał z wypiciem trucizny? Dlaczego nie zauważył listu? Dlaczego?! Zdawało mi się że ta książka to istny zbiór najgorszych możliwych przypadków. Nie mówię że była zła, nie mówię także że była cudowna. Jak dla mnie, to wszystko po prostu było dziwne! A tak serio, to nie mam pojęcia jaka jest najdziwniejsza książka. :D Nie gustuję w takich.

10. Kawa, herbata podczas czytania?
Herbata, heeerbata! Kocham! Moja druga miłość!

11. Czy zdarzyło Ci się nie dokończyć książki? Jeśli tak to jakiej?
Tak, zaczęłam czytać "Pana Tadeusza" i naprawdę miałam mobilizację by go skończyć ale... No nie wiem... Tak jakoś wyszło że przeczytałam streszczenie, ups...


I to by było na tyle z pytań! Naprawdę myślałam że krócej mi to zajmie. Teraz jeszcze nominację... To tak, zapraszam do zabawy:


A oto Wasze pytania!
1. Od jak dawna czytasz?
2. Ulubiony cytat?
3. Ulubiony gatunek?
4. Co pijasz podczas czytania?
5. Przeszkadzają Ci zagięte rogi, złamane grzbiety itp.?
6. Jaki jest Twój ulubiony serial?
7. Najładniejsza okładka?
8. Najbrzydsza okładka?
9. Najdziwniejsza książka?
10. Jesteś ścisłowcem czy humanistą?
11. Twoja decyzja o założeniu bloga była przemyślana czy spontaniczna?


Wasze odpowiedzi byłyby podobne? Napiszcie w komentarzu :) Dziękuję za przeczytanie, trzymajcie się ciepło! 

7 komentarzy:

  1. Super, że odpowiedzialaś na nominację 😍 Na większość pytań udzieliłabym podobnych odpowiedzi 😏

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję za nominację <3 Cieszę się że mamy podobny gust :)

      Usuń
  2. Na kilka pytań udzieliłabym takich samych lub bardzo podobnych odpowiedzi :D Dziękuję za nominację! :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejjj, chyba mi się nie opublikował komentarz --' W każdym razie jeszcze raz dzięki za nominację, właśnie siadam do uzupełniania :D

    I bardzo podoba mi się cytat o człowieku, rzeczowniku i deklinacji :D

    Pozdro
    PytamKsiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń